Tack! Cookie inställningarna är sparade.

FAQ

Vad är AMOI?

AMOI är en digital plattform som sammankopplar kunder med butiker och tjänsteleverantörer i din stad. Vi vill göra vardagen enklare för både dig som köpare samtidigt som vi vill stärka och stötta näringslivet i ditt lokalområde.

Du kan handla på kors och tvärs av produktkategorier, betala för det på en plats och även få leveransen samlad snabbt och enkelt till dit du vill få leveransen. Antingen hem, till jobbet, till grannen eller någon annanstans – du bestämmer helt enkelt.

Vem handlar jag ifrån?

Allt som köps genom AMOI sker i direkt avtal med butiken eller tjänsteleverantören. AMOIs roll är att hjälpa till att och förenkla köpet samt koordinera detta i en samlad betalning och leverans.

Varför varierar möjliga leveranstidpunkter från dag till dag?

Ett av målet till AMOI är att bidra till att upprätthålla en levande stad. Detta betyder att när du handlar på AMOI går beställningen direkt till butikerna där varorna förbereds och även bli upphämtade. Detta innebär att om en butik är stängd så påverkar detta vilka möjliga leveranstidpunkter du kan få.

Vi försöker kontinuerligt att förbättra denna delen av vår tjänst och är i tät dialog med butikerna för att hitta lösningar som gör att du som kund får så många möjliga leveranstidpunkter som möjligt.

Det kan även existera produkter med antingen regleringar eller att butiken behöver extra förberedelsetid för att göra iordning varorna, detta påverkar också när första möjliga leverans blir möjlig.

När måste jag beställa för att få varorna levererat idag?

Om alla butiker som du vill handla ifrån är öppna så är beställningsfristen för leverans samma dag kl 1600 på vardagar medan det är kl 1300 under helgen.

När blir mina varor levererade?

När du handlar på AMOI har du möjlighet att välja ett önskat leveransfönster. Du kan alltså välja det leveransfönster och dag som fungerar för dig att få leverans. Du får också en länk genom SMS från Bring där du kan spåra din leverans i realtid.

Vad händer om jag inte är hemma vid leverans?

Det är möjligt att ställa varorna utanför dörren så länge de inte kräver legitimation. Viktigt att vara medveten om är att om varorna ställs utanför dörren så är du ansvarig för varorna vid den tidpunkt chauffören lämnar dom.

Vad gäller kring retur och ångerrätt?

Allt du köper genom AMOI följer gällande lagar och regler – du kan läsa mer om detta på: https://www.amoi.se/terms-and-conditions

Frågor om en produkt?

Om du har en fråga om en produkt som finns på AMOI är det bästa att ta direkt kontakt med butiken eller tjänsteleverantören. De flesta av våra butiker är specialister inom sitt område och har en rik kompetens gällande alla sina produkter.

Inne på butikernas egna sidor här på AMOI hittar du deras kontaktinformation. Du kan också kontakta AMOI teamet genom support@amoi.se så ska vi göra vårt bästa i att hjälpa.